Pages

21 décembre 2015

Yesterday, I was watching The Empire Strikes Back with my wife and my kids.


Yesterday, I was watching The Empire Strikes Back with my wife and my kids. In preparation for you-know-what. Been a while since I watched any Starwars. That’s what prequels do to you. Or what aging does to you. (or maybe what age did to making the prequels?) I don’t seem to care about SW so much now. Anyway.  2004 Special edition, eh? Not so bad. I remember being angry at that, but watching it like a new movie, not so bad. Colors are a bit aggressive, but I can bear that. I remembered hearing the music and dialogues better. I don’t remember those ambient noises to be so loud. What did he say? Nor those FX sounds. Age again, damnit. (Nope, IRL the soundtrack was remixed.) Well, I guess I got riled up a bit too much, wasn’t I? Then… the Emperor hologram scene. OMG! OMG! The horror. I can’t… get it off me, it’s in my eyes, I… aargh…
I was squirming in discomfort on the couch, wife and kids oblivious to my suffering. Wrong, wrong images, stinking of badly mastered CGI, poor dialogs, weird sounds – all wrong, all wrong. The worst being the dialogs. And the French voices and sounds. None of them match the movie. And stupid! The Emperor’s aspect does not make any sense in the V-VI succession (maybe machette order fixes that).

I remember now. I am angry again. I care again. Donwloading the despecialized editions. This is what I should be showing to the kids.

8 commentaires:

  1. Oh mon dieu, j'avais entendu dire que Lucas avait fait beaucoup de tord à son oeuvre originale. Mais à ce point là ?
    Je suis allé voir le dernier dans le même état d'esprit que toi : les préquelles m'avaient tellement dégoûté de l'histoire et de l'univers que je n'en attendais plus rien du tout.

    RépondreSupprimer
  2. L'édition spéciale est un mélange du meilleur comme du pire. Il y a des trucs très bien, des très moyens et quelques horreurs. Toutefois, je pense que pour ceux qui ne connaissent que cette version, ça passe tout à fait. Mais le tout est incohérent, avec un style "années 1970-80" estompé mais pas remplacé par un style "années 1990-2000" qui s'y superpose. Au-delà des aspects techniques, ce n'est certainement pas meilleur que l'original.

    RépondreSupprimer
  3. Merci de m'avoir mis sur la piste des despecialized. J'imaginais que ça existait, mais sans savoir où. Par contre, les enfants devront apprendre à lire avant de voir la VOST.

    RépondreSupprimer
  4. Le Star Wars de mon enfance est la VF. Dans la VO Luke donne trop comme un paysan et les autres comme des cowboys. YMMV.

    RépondreSupprimer
  5. Marrant ça Mathieu Leocmach​, je n'avais jamais songé voir la vo de SW, tu viens de m'ajouter un truc à faire pour les vacances. Merci ! :)

    RépondreSupprimer
  6. Aussi. Mais pour des raison de budget temporel, on fait juste le V-VI, et pas le IV.
    J'ai tenu à montrer la scène de l'hologramme de l'empereur avant/après à ma femme et à mes enfants... hem... ils ont été très patients avec moi (-_-)'

    RépondreSupprimer